rene-en-astrid-down-under-nieuw-zeeland.reismee.nl

The Catlins. The Nugget Point - Kaka Point

Vandaag dalen we af richting The Catlins, een gebied in de Zuidoost hoek van Nieuw Zeeland. Het zonnetje reist met ons mee vandaag. Doel van deze rit is Kaka Point, te bereiken via een magnifieke kustroute die ons door landschappen leid die aan vele streken in Europa doet denken. Achtereenvolgend: de weg langs het Gardameer, het meer van Genève overgaand in Het Heuvellandschap van de Ardennen, terug naar de Franse rotskusten door naar de Schotse Hooglanden en dan plotseling de akkers van boer Harms uit Drente naar het strand ala St. Tropez. Ik zal er best wel een paar vergeten zijn maar ik houd het hier maar bij. Aangekomen bij Kaka Point een prachtig uitzicht over de oceaan. Gelijk door naar The Nugget Point, een rotspunt ver de zee instekend en te bereiken via een 9 km lange smalle en soms steile weg. De meeste begrijpen inmiddels welke blik ik in mijn ogen had bij het inrijden van deze weg. Enorme vergezichten en uiteindelijk worden we beloond met een wandeling over de kliffen naar The Nugget Point Light house die op het uiterste puntje staat. Op de rotsen daaronder rusten de pelsrobben, in de zee zwemmen en spelen de zeeleeuwen. Een geweldige mooie lokatie waar ook s avonds pinguïns aan land komen. Om half 7 s avonds was er door de harde wind niet veel te zien in de observatiepost. En dan........ Ja.... ja.... ja hoor, we zien enkele pinguïns in de bergwand en 1 op het strand op weg naar zijn holletje. Dank jullie wel dat jullie je even lieten bekijken en voor de camera poseerde ondanks de harde wind. Het was het wachten meer dan waard!!

Claudia

Prachtig mooi die watervallen!