rene-en-astrid-down-under-nieuw-zeeland.reismee.nl

Queenstown

Langs de kust en de Haast-Pas (hebben echt geen Haast) en langs vele meren - Hawea, Wanaka- met prachtig blauw water een prachtige rit met veel afwisselende landschappen. Het was niet een bergkant en een dalkant maar een soort gleuf tussen 2 bergen door. Flink stijgen en dalen. Overgangen in het landschap gaan hier vrij plotseling richting Queenstown waar we 2 x overnachten. Een echte toeristenstad, veel drukte. De moeheid slaat even toe vandaag en dan is het even wat rust pakken, want we hebben nog wat voor de boeg.

Na een nachtje bijgekomen te zijn vandaag een heerlijke dag die geheel in het teken staat van Queenstown e. o. Om 11.00 uur op het gemak naar Arrowtown, een kleine 11 km van Queenstown. Een klein dorpje tussen de bergen met oude, scheve, kleurrijke huisjes, het leek alsof je even terug in de tijd was gestuurd. Hier de benen gestrekt in het historische -alles is hier historisch- village. Inmiddels is het middag als we in Queenstown aankomen en gaan we met de Skyline Gondel de berg op naar boven. Best hoog hoor pfff 496 meter (redelijk steil). Terwijl we van bovenaf met een mega uitzicht over Queenstown, het meer en de bergen genieten staat de zon alweer met een big smile hoog aan de hemel. Natuurlijk even gekeken bij het Bungy Jumpen.....(gaan we niet doen!!, zo stoer zijn we niet). Het is goed toeven zo hierboven. Na het eten dalen we af in de Gondel en laten we Queenstown achter ons.

De Goosjes

Gaaf hoor ????????

Cynthia

Net weer even bijgelezen want heb het zo druk gehad met zieken hier thuis maar wat een enorm mooie reis zijn jullie aan het maken! Ik ben stiekum best een beetje jaloers hoor ;). Lekker van genieten en inderdaad zo nu en dan jullie rust pakken!

Claudia

Heb t even gegoogled???? prachtig mooi!En goed dat je tussendoor je rust even pakt.... x

The Kiwi Travellers

XXXXX