rene-en-astrid-down-under-nieuw-zeeland.reismee.nl

Abel Tasman Nationaal Park

Onderweg van Blenheim rijden we langs vele wijnranken en wijngaarden die deze regio rijk is langs Nelson naar het Abel Tasman park. Dit is maar een klein gebied op het Zuidereiland. Het is de perfecte combinatie van groene bossen, witte stranden, helderblauw water en stilte. Via State Highway 60 richting de top van Tanaka Hill. Het laatste stuk betreft een smalle onverharde weg van 11 km naar het Canaan Carpark. Hier loopt een 45 minuten durende wandelroute door een beukenbos met prachtige rotsformaties: Harwoods Hole Track. Aan het einde van deze route ligt Harwoods Hole. De diepste verticale as in Nieuw Zeeland (176 meter). Natuurlijk wordt de uitdaging aangegaan om over de rotsen te klimmen om the Hole te zien. Het vastleggen neem ik voor mijn rekening. De tocht neemt in totaal een kleine 2 uur in beslag maar is zeer de moeite waard. Een ervaring om niet meer te vergeten. Het 2de deel van deze dag gaat naar Golden Bay. Ja mensen dat is de baai waar Abel Tasman Nieuw Zeeland ontdekte in 1642. Werkelijk schitterend, lange mooie stranden en een diepblauwe zee, wat is het uitzicht mooi. Gelukkig goed beschermd tegen de zon en de vele (zeeeer vele) zogeheten sandfly''s. Wat treffen we het met het weer, een zonovergoten dag in een stukje paradijs van Nieuw Zeeland.

Marja

Kijk met smart uit naar de foto's. Vanaf het weekend zal ik het even niet kunnen volgen, dat pik ik weer op als we terug zijn, want dan zijn jullie nog lekker down under. Geniet lekker xxx