rene-en-astrid-down-under-nieuw-zeeland.reismee.nl

Overvaren

Met de ferry maken we de overtocht naar het Zuidereiland. De zee was niet zo heel wild dus op tijd vertrokken. Het kan er best wild aan toegaan op open zee en dan heeft de ferry moeite om naar de overkant te komen, omdat de golven dan te hoog zijn. Onderweg is het mooi weer. Helaas geen wilde dieren gespot. Dit brengt mij overigens tot de Big Six of New Zealand. Er zijn namelijk 6 wilde dieren hier die we graag willen spotten. Deze 6 zijn: Dolfijn, Zeeleeuw, Walvis, Zeehond, Pinguïn de Kiwi. En jawel we hebben al 3 van de Big Six gespot!! De overtocht verloopt verder voorspoedig. Aangekomen op het Zuidereiland halen we andere de huurauto op. (De eerste bleef achter op het Noordereiland). We krijgen een vervangende auto aangeboden daar de auto die we behoren te krijgen niet voorhanden is. In plaats van de Corolla is het een Highlander. Met zijn tweeën een 8-persoons auto......... gekker moet het toch niet worden.

Alex & Caroline

Op naar het volgende avontuur!!
Geweldig mensen, geniet! Wij genieten stiekem met jullie mee met de verhalen en de foto's.

The Kiwi Travellers

Leuk hoor dat jullie zo meegenieten. Vele met jullie. We hebben het geweldig hier!!