rene-en-astrid-down-under-nieuw-zeeland.reismee.nl

Naar Wellington

We rijden met goed weer weg uit Napier, bestemming: Wellington. De hoofdstad van Nieuw Zeeland met 470.000 inwoners. Soms wordt de bewolking wat dikker en regent het, nog geen minuut later schijnt de zon. Onderweg is de natuur prachtig. Langs de bergen en door tunneltjes rijdt de vrachttrein: De KIWIRAIL, dat verzin je niet! - fotostopje-. We zitten een aantal uren in de auto voordat we rond half 3 de hoofdstad van Nieuw Zeeland bereiken, het laatste stuk geheel langs de kust gereden. Het hotel ligt midden in het centrum i.v.m. de spits besluiten we daarom eerst naar de beroemde Wellington Cable Car te gaan met een uitzichtpunt boven de stad. (dit is een soort tram die half ondergronds naar boven en beneden rijd en vice versa). Daar aangekomen blijkt dat de bijnaam van de stad absoluut terecht is: in "Windy Wellie" waait het altijd hard. Naast het uitzicht over de stad heb je nog een klein museum over de geschiedenis van de Cable Car. Natuurlijk maken we een ritje al duurt dat niet lang, met tussenstop mee en door 2 tunneltjes duurt het 8 minuten en dan ben je beneden. Hier koop je je retour kaartje anders kom je niet meer boven. Rond half 6 is het toch nog best druk op de weg, smalle straatjes ( bij ons eenrichtingsverkeer) paseren de auto's elkaar op haren na. Er is geen tijd meer om nog naar Te Papa Tongarewe te gaan waar een tentoonstelling is over de 2de W.O. een extra nachtje Wellington had van pas gekomen. Dankzij de navigatie komen we op de goede plek aan. Moderne techniek is soms best wel handig.

Marja

Je ziet je komt ondanks alles nog bijna tijd te kort ;-)
Blijft geweldig om jullie t e volgen. tot het volgende verslag. Foto's aub ook blijven plaatsen, leuk hoor. Geniet lekker verder xxx