rene-en-astrid-down-under-nieuw-zeeland.reismee.nl

Waitomo Caves

Op naar Waitomo Caves, 1 van de vele grotten in Nieuw Zeeland. Hier zijn 3 verschillende waar je o.a. kunt abseilen en je je op een rubberband kunt laten afzakken op de rivier. Wij houden het bij een rondleiding met gids en laten ons voorlichten over de druipsteenformaties, de stalagtieten en de stalagmieten. (De-tieten hangen). We dalen bij binnenkomst enkele trappen af en zien de stalagmieten en stalagtieten en soms zelfs een huwelijk tussen die 2. Als er een druppel water op je valt is dat "geluk" als een stalagtiet valt niet. Maar eerst de rondleiding door de kalkstenen zalen in deze grot. 1 ervan is de "Cathedral" met in de zijwand druipstenen in de vorm van orgelpijpen vandaar de naam en een mooie akoestiek. De gids zingt een Maori lied om het geluid te horen. We gaan enkele trappen omhoog en over eeen houten bruggetje. We laten ons met een bootje varen door het stille en stikke donker en het is alsof er miljoenen ledlampjes in het plafond van de grot gedraaid zijn.