rene-en-astrid-down-under-nieuw-zeeland.reismee.nl

Aankomst in Auckland (3 en 4 maart 2017)

En toen was het zover, woensdagavond worden we door onze vrienden Jorg en Jolanda naar Schiphol gebracht en uitgezwaaid. Om 22.00 uur vertrekken we richting Dubai in een speciaal in Wildlife uitgevoerde Airbus 380-800 van vliegmaatschappij Emirates. De vlucht verloopt goed en met een half uurtje vertraging komen we aan in Dubai. We hebben anderhalf uur de tijd om over te stappen. Met de bus rijden we bijna naar de andere kant van de luchthaven (bekend van TV) zo ontzettend groot. We boarden op tijd, wederom in een Airbus 380-800. In dit zeer imposante vliegtuig worden verdeeld over 2 verdiepingen in totaal 800 passagiers in zones naar binnen geleid. Niet te geloven zoveel mensen, zoveel bagage wat er dus gewoon inpast. Door technische problemen duurt het 3 uur voordat we naar de startbaan rijden. Motoren vol gas, al lijkt het dat we nooit genoeg vaart krijgen om op te stijgen....kiest het vliegtuig zonder enige moeite het luchtruim. Aan boord genoeg vermaak, films, muziek en spelletjes om de tijd door te komen. Ook de inwendige mens wordt goed verzorgd. We proberen zo nu en dan even te slapen en als we wakker zijn de vlucht te volgen op het scherm en dan besef je wat een afstand je aflegt met 1050 km p/uur. Ondertussen is het al 2 maart. We zien Quatar, Pakistan (Karachi), India (Bombay), Bangkok en Jakarta...... uiteindelijk is de westkust van Australië te zien, ook Darwin en Brisbane. Dan nog het laatste stuk naar Auckland, na in totaal ruim 30 uur komen we hier op 3 maart aan. Links van de aankomsthal (controle bij de Douane ging moeiteloos en snel) staat een vriendelijke chauffeur met een I-pad met onze namen erop te wachten. Buiten valt de warmte om je heen, 25 graden! Het hotel ligt in hartje centrum van Auckland op slechts 200 meter van de bekende Sky Tower. Eenmaal op de kamer eerst heerlijk gedoucht en na wat eten zijn we toch wel behoorlijk aan het afbreken. Binnen 5 minuten dat we ons bed zagen lagen we al te slapen.........