rene-en-astrid-down-under-nieuw-zeeland.reismee.nl

Antartica

Op het programma staat een bezoek aan het Internationaal Antartic Centre. Daar is veel te zien en te beleven over de Zuidpool. Ze hebben binnen een ruimte waar je jezelf even op Antartica waant, inclusief een sneeuwscooter, een iglo en je maakt er een heuse Poolstorm mee met harde wind terwijl de temperatuur daalt tot -18. Brrrrrr. Wel fijn dat er als hulp poolhonden zijn. Ook kun je een ritje maken in de Hagglund, een rupsvoertuig zoals dat gebruikt is op de stations Scott en McMurdo. Dat hebben we gedaan: wat is het krap en klein. We zitten achter de bestuurder. Ik met de rug er naar toe zodat Rene foto's kan maken. Wat echt niet mogelijk is. Je schudt aan alle kanten door elkaar. We gaan over dikke boomstammen en door plassen met keien van wel 4 meter diep. Over 2 heuvels met een meter ruimte ertussen. De helling wordt genomen met zo'n 40 graden maar we vallen niet om. Last but not least rijden we een 7 meter hoge steile heuvel op, en dan besef je wat een top plek ik heb........ we gaan ook zo steil weer naar beneden. Wat was ik blij dat dat ding niet over de kop gaat zeg !!!! Effe zweten. In het aangrenzende theater beleven we een cruise door Antartica in met een 3D bril in 4D. Je stoel beweegt mee met het deinen van de boot. Je voelt het water opspatten in je gezicht. Als een meeuw over de boot vliegt en een "dikke flats" laat en je tegelijkertijd nattigheid voelt in je gezicht roept iedereen: gatver, en veegt het gezicht schoon. Haha. (Al was het maar water). De wind waait rond je gezicht en in je beleving vaar je echt mee op de boot. Tot slot kijken we bij een groepje blauwe pinguins. (Dit keer in gevangenschap gehouden al worden de jongen als ze 3 jaar zijn via een programma teruggeplaatst in de natuur).