rene-en-astrid-down-under-nieuw-zeeland.reismee.nl

Dunedin - Wildlife Tour

Na een korte, wederom mooie rit al vroeg in de middag in het historische plaatsje Dunedin gearriveerd voor een vroege incheck in het hotel. Om 15.00 uur gaan we met met een kleine groep op een Wildlife Tour, die ons allereerst naar het uiterste puntje van de Otago Peninsula brengt: Taiaroa HEAD. Hier bevindt zich de Koningsalbatros kolonie, deze Albatros is de grootste van alle zeevogels (spanwijdte 3 meter) de enige broedkolonie ter wereld op het vaste land. Met een gunstige wind vliegen ze rond en worden er gave fotos gemaakt. Ze zijn echt groot. Dan vervolgen we de "Wildlife expeditie" naar Papanui Beach. Na een behoorlijke afdaling bereiken we het strand waar enkele zeeleeuwen langzaam ontwaken. Machtig om ze van zo dichtbij in de natuur te zien en wat zijn ze groot en kunnen ze stinken!!!! We staan er slechts een paar meter vanaf. Tegelijkertijd zien we aan de andere kant op het strand de Yellow Eyed Pinguïn. De zeldzaamste soort van de 18 soorten die er bestaan en komen alleen in Nieuw Zeeland voor. Uniek om mee te maken. Vanuit de observatiepost zijn ze goed te zien. In een nesthokje ligt een jong van de "blauwe Pinguïn". Ook die wordt vastgelegd op de camera. Over de 2de heuvel wachten de zeehonden met enkele jongen. Zo vertederend, zooo lief die kleintjes. Alles vredig in de vrije natuur. (Zoals het hoort!!). Nu wacht de enorme klim omhoog, de prijs die de bezoekers betalen voor het beleven van dit Wildlife avontuur: 1,8 km klimmen. De conditie gaat vooruit met een klein half uur zijn we weer boven en kijken met een dromerige blik naar beneden met dankbaarheid dat we even in hun territorium rond mochten gaan.